05 June 2012

Yasmin J Hunwick

Assalamualaikum wbt.

Al-Fatehah buat arwah Yasmin.Siapa Yasmin? Gadis berusia 17 tahun yang bakal menduduki SPM.
Arwah kini menjadi trending di twitter ,mangsa kemalangan maut dilanggar van,Yasmin merupakan seorang blogger juga. Arwah meninggal dalam satu kemalangan baru-baru ini semasa menaiki motorsikal. Blog arwah masih lagi aktif dan orang ramai yang ingin tahu mengenai arwah berpusu-pusu melawat blog arwah sehinggalah ke detik ini..Dulu ada yang membantah cakap kenapa tak deactivekan blog ini, sekarang tak lagi. Mungkin kerana dilihatkan blog itu satu-satu kenangan untuk ibu arwah dan  memang sedih lihat penulisan ibu arwah yang terlalu sangat rindukan anak beliau. Mak mana tak sayang anak.Tak seperti mendiang alvin kong yang bunuh diri kerana kecewa dengan kekasih hati. Blog mendiang telah  pun dideactivekan .




blog beliau


Si cantik.
Ramai yang bunuh diri, remaja kita rasa cool bagai . Tahu tak ramai lagi yang minta satu je nyawa moga hidup kembali, jumpa yang tersayang di dunia ini?

Ini biodata arwah

Nama Sebenar : Yasmin Johan Eusoffe
Nama 

Famous
 Samaran : Yasmin J Hunwick
Tarikh Lahir : 22.2.1995
Menetap : Langkawi, Kedah
Status : Yang pasti aku tak kahwin lagi.
Seorang yang : periang , tidak suka perkara remeh temeh , suka berkawan , agak kasar , open-minded , pendiam pada mulanya berkawan tapi akan menggila kemudian , pemain piano , catur , arimathical ,cheerleader.
Tinggi : 164 cm
Berat : 43.2kg
Ciri ciri Fizikal : sangat kurus , berdarah kacukan melayu-inggeris , berjerawat pasir -..-


Pernah jumpa blog arwah dulu ni, tapi sekarang dah takde pemiliknya .Yasmin memang seorang yang cantik.Kacukan la katakan.Hasil penulisannya sangat santai.Kalau dilihat dari cara memperkenalkan diri pun kita sudah tahu orangnya sangat cool. Tapi Allah lebih sayangkan arwah .Dan 2 June adalah hari terakhir beliau menulis blog.

Antara petikan blog arwah tanda-tanda dia mahu pergi.

Baju murah harga bawah Rm 35 !


PETIKAN SATU

Ini Sijil Pergi Mati namanya. *sigh nyesal* Ahh aku taknak buat lagi :'( Nyesal kot :'(Buatnya accident aku taktahu la. Ni bukan Sijil Pelajaran Malaysia.Tipu mummy and daddy lak tu.
tapi aku tahu, aku mesti akan buat lagi. *gelaksetan*

PETIKAN DUA

tadi , 27 Mac 2012 , 3.29pagi
percaya atau tak aku mimpi buruk sebanyak 3 kali
dalam situasi yang berbeza
fuhh , menangis nangis aku
Fakta : aku mimpi first first aku makan daging kala jengking
Fakta : dalam isi Kala Jengking tu ada 2 Ulat beluncas dan aku TER makan
Fakta : lepas rasa ada benda bergerak gerak dalam mulut, aku muntah kan
Fakta : Terkejut bila tengok itu Ulat beluncas warna merah dan hijau sedang liat liat
Fakta : tapi ada satu lagi Ulat beluncas yang tersekat atas Lidah aku dan takmau turun
Fakta : '' BAB* ! Keluarlahhhhh ! ''
Fakta : Sangat elastik.
Fakta : '' PAPAAA ! THHOLONG YATHHMINNN ! ULHAT THAKMAUHH THHURUNN !''
Fakta : papa ; '' GIGIT LA BAGI DIA MATI ! ''
Fakta : '' AAAAAA THHAMAUU NANTHI ADHHA AHER(air) HUSS (jus) SQUIRT SQUIRT!!!!''
Dalam gambaran mimpi tu, Ulat beluncas tu tonggek2 atas lidah aku.
Omaiigoodddddddddddd sangat meloyakan hanya Tuhan je tahu.
Apa petanda semua ni ?
Aku taknak tidur ah malam ni. Nak stay up late,
Tudia sanggup kot takmau mimpi benda alah aku makan kunyah chew chew ulat beluncas dan kala jengking.
Aku banyak dosa wehh :'(
Bila teringat ada kala jengking, terus aku bayang suasana di Neraka kelak.


Beliau juga telah mengupload gambar buku yang baru dbacanya dan menyatakan bahawa dia sudah takut tidur malam lagi.



Semoga rohnya dicucuri rahmat.Sama-sama kita mengambil iktibar. Mati itu sentiasa mengampiri cuma kita tak tahu bila .Jadi sentiasalah bersedia.

Lagi petikan blog arwah.


Pesanan ibu arwah

 


Video arwah bermain piano



Video dedikasi untuk arwah

Petikan tulisan bapa arwah:

Nothing more sad for a father then bathing , assist in kafan, solat jemmah, usung jenazah cintaku,holding my beloved daughter with my two bare hands and placing her in liang lahad and finally listening to the talqin and the list goes on.
Hampir berbulan arwah pergi ,masih lagi segar cerita arwah di kalangan kita. Ramai yang ambil iktibar, sayangilah nyawa kita. Kita mengeluh hidup kita susah ini itu. Tahu tak ada orang nak sangat hidup. Cuma 
nyawa je takda.Kematian pasti berlaku. Tak kira siapa. Pengakhirannya sama. Cuma cerita kita berbeza.

Yasmin, moga tenang di sana :)



Kubur arwah. Tengok gambar ni pun dah menetes air mata wei :(

Damailah mu di sana. 
Al-fatihah :(



credit untuk gambar-nuriz, facebook arwah



Comments
0 Comments

0 zombie je?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...